Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

is een mobiel af te luisteren op een scanner?

• aagje

hallo allemaal even een vraagje, iemand die ik ken beweerd dat hij de mobiele telefoons in de buurt kan afluisteren met zn scanner, is dat zo? ik durf bijna niks meer te zeggen voor de foon. alvast bedankt groetjes.

• Libel

Nee kan niet als je een mobiel af wil luisteren heb je daar wel iets anders voor nodig dan een scanner.

• Jorden

Bijna alles is af te luisteren als je de juiste apparatuur maar hebt. Mijn oude stagebegeleider was er echt nogal bedreven in, en die zegt dat mobieltjes zo af te luisteren zijn. Draadloze telefoons ook. Alleen DECT-toestellen niet, die schijnen om de 3 seconden op andere frequenties te gaan.

-Jorden

www.mobileringtonez.com

• Daan

Ja inderdaad, de meeste telefoons zijn af te luisteren met een scanner.

Als je maar lang genoeg op de daarvoor bestemde frequenties blijft scannen, zelfs babyfoons en andere onzin zijn zo mee te luisteren.

Groeten,

Daan

• Menno

Jongens je kan mobiletelefoons niet afluisteren of je moet HELE dure apparatuur hebben en dat kan dus niet met een scanner. Het mobiele GSM signaal werkt namelijk gecodereerd met tijdsloten en die codering is steeds verschillend. Dus je hebt hele dure apparatuur nodig om dit te ontcijferen.

• Libel

Ik reageerde er al niet verder op als andere denken dat ze het beter weten moeten ze het lekker zelf gaan proberen zien ze zelf wel dat ze er niets van bakken.

• Jorden

Ik vertel alleen maar wat mij verteld is, ik heb vertrouw in het verhaal van die man. Zal binnenkort nog eens navragen hoe het zat, maar volgens mij kon ie alles in een straal van 100 meter opvangen.

• Libel

Dat is dus echt niet mogelijk met een scanner je hebt daar zoals menno al vermelde wel wat meer voor nodig dan een scanner. Dit is weer zo,n leuk verhaaltje als vorig jaar dat je een nokia zo kon instellen dat je een piepje kreeg als er een flitser stond ONZIN DUS

• ThaDemon

@Mibel over flits

Dat was wat langer dan een jaar terug iets van 3 jar ofzo en dat werkte ook een tijdje met mijn ouwe 5110 toen ;)