Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

stop ringtones 7880: oplossing

• Hans

Afmelden voor ringones van de oplichters van 7880:

ga naar

http://www.mt50.nl/NL/contact /> vul je gegevens in

en vink aan: “Ik wil me afmelden voor MT50”".

Je krijgt zelfs een bevestiging via de mail:

Geachte heer, Hierbij delen wij u mede dat u met gehanteerd mobiel telefoon nummer 06xxxxxxxx bent afgemeld van de diensten MT 50. Hoogachtend, Helpdesk

In hun algemene voorwaarden vermelden deze oplichters als adres:

“De Service wordt aangeboden door SD&P, Halstraat 31B, Breda, Nederland.”

• sandra

wat een drama!

ik heb ook 1 x mee gedaan met 7880 want je kon een telefoon winnen en nog andere prijzen waaronder een ring tone, die we uit eindelijk ook “gewonnen” hebben. Vervolgens sms ik direct stop en krijg een bedankje. één of twee dagen later krijg ik weer sms jes. ik stuur boze sms jes terug dat ze moeten kappen maar het gaat ggewoon door. ik stuur weer stop en weer krijg ik een bedankje dit herhaald zich nogmaals en nu ben ik het zo zat dat ik stappen wil ondernemen, zo ben ik op deze site terecht gekomen. STOP deze vreselijke oplichters praktijke!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

• Dominique Dignef

Ik heb overlaatst meegedaan aan een wedstrijd om een Iphone te winnen. Ik kreeg een code die ik moest doorsturen naar 7880 en had tevens een beltoon te goed.

Toen ik dit deed kreeg ik een berichtje, “hallo, wie ben jij dan wel niet en hoe oud ben je?” Ik ben dan nog zo stom geweest om erlijk te zijn en heb mijn naam en leeftijd doorgegeven. Had toen nog niet goed door wat deze dienst inhoude. Nu bleek dit een datingsite te zijn…

??????

Na dat ik uiteindelijk had gestuurd dat ik geen berichtjes meer wou ontvangen van hun dienst zeiden ze mij dat ik dan een stopcode moest doorsturen naar een nummer. Zij wist niet hoe of wat, maar dat zou staan in een berichtje dat ik had ontvangen toen ik een eerste berichtje naar hen stuurde.

Welk berichtje?????

Heb geen berichtje gehad!!!!!

Dan maar effe op het web aan het zoeken geweest achter een stopcode voor 7880.

Heb er een paar geprobeerd en uiteindelijk kreeg ik een berichtje dat ik was afgemeld. Oef, …. Maar…

Ja hoor, nog geen 2 uur later krijg ik een nieuw berichtje van 7878.

“Hi, heb je nummer van een vriendin, die zei dat je wel zin zou hebben in een blinddate? Ik kan je ook wel een foto van me sturen,ok? sms PIA naar 7878 1euro.pb”

What the ………

Dit ging me te ver en heb toen contact opgenomen met mijn provider. Ik ben van Belgie en mijn provider is proximus. Zij hebben gecontroleerd of ze berichtjes conden terugvinden met een bepaalde code achter die verwijzen naar 7880 of 7878.

Na een half uur aan de telefoon hadden ze niets gevonden en hebben ze mij een nr gegeven die de diensten kan stoppen.

02/247.37.04

Deze mensen kunnen enkel binnenkomende en uitgaande berichtjes stoppen of onderscheppen zo dat ik ze niet meer binnenkrijg! En hopelijk werkt dit nu wel!

Maar nu is mijn vraag, kan dit allemaal zo maar.

Je doet mee aan een wedstrijd, dat denk je toch, word lastig gevallen. Je vraagt om te stoppen. Ze weten niet hoe. En als je het dan toch lukt geven ze je nummer zo maar effe door aan hun partners!!!!

Oplichterij, afzetterij,… Volgens mijn provider is dit juridisch niet in orde en ze willen mij bijstaan als ik juridische stappen wil ondernemen!!!!

• bertus

ik kreeg vandaag ook een sms van 7880 en heeft hier nooit aan mee gedaan wel ben ik nu bijna €7,00 beltegoed kwijt

• R

Op een dag kreeg ik eveneens een ongewenst bericht met erotisch gerelateerde inhoud van het ondertussen gekende 7880 nummer. Ik heb evenwel nooit meegedaan aan een wedstrijd of iets dergelijks, dus het is mij een raadsel hoe men aan mijn gsmnummer kwam.

Feit is wel dat het ONTVANGEN (!) van die berichtjes mij geld kostte.

Enig zoekwerk op Google leerde mij dat sommige mensen zelfs honderden euro's verliezen aan die anonieme dienstverlener daar men voortdurend en ongewenst blijft berichtjes sturen, ook na het versturen van (empirisch gezien aldus irrelevante) STOP codes. Volgens mij zit Mobile Bridges, De Corantijn 25d 1689 AN Zwaag (www.mobilebridges.com; http://www.mobdesk.com/BE/) hier misschien voor iets tussen, maar ik ben er niet zeker van.

Ten einde raad heb ik mijn provider gecontacteerd en zij hebben mij uiteindelijk kunnen uitschrijven na contact met MobileWeb.be (http://www.mobileweb.be/ , service@mobileweb.be).

Dergelijke wanpraktijken kunnen mijns inziens niet door de beugel. Men rekent mij berichtjes aan op een dienst waar ik mij nooit voor ingeschreven heb en blijkbaar kan dat zo maar. Dit is simpelweg diefstal waar ik bij sta. Betreurenswaardig.

Ik vraag mij af welke stappen men juridisch zou kunnen ondernemen, teneinde dergelijke firma's te ontmoedigen om daar mee verder te gaan. (Inbreuk op de wet van de handelspraktijken? Bedrog? Diefstal? Belaging? …)

• p.engelen

stop mijn ringtone weet niet waar het vandaankomt

maar er komt wel een nummer in staan 3165311111

wat moet ik doen om dit te stoppen ze roven mijn beltegoet leeg de dieven.