Ik heb overlaatst meegedaan aan een wedstrijd om een Iphone te winnen. Ik kreeg een code die ik moest doorsturen naar 7880 en had tevens een beltoon te goed.
Toen ik dit deed kreeg ik een berichtje, “hallo, wie ben jij dan wel niet en hoe oud ben je?” Ik ben dan nog zo stom geweest om erlijk te zijn en heb mijn naam en leeftijd doorgegeven. Had toen nog niet goed door wat deze dienst inhoude. Nu bleek dit een datingsite te zijn…
??????
Na dat ik uiteindelijk had gestuurd dat ik geen berichtjes meer wou ontvangen van hun dienst zeiden ze mij dat ik dan een stopcode moest doorsturen naar een nummer. Zij wist niet hoe of wat, maar dat zou staan in een berichtje dat ik had ontvangen toen ik een eerste berichtje naar hen stuurde.
Welk berichtje?????
Heb geen berichtje gehad!!!!!
Dan maar effe op het web aan het zoeken geweest achter een stopcode voor 7880.
Heb er een paar geprobeerd en uiteindelijk kreeg ik een berichtje dat ik was afgemeld. Oef, …. Maar…
Ja hoor, nog geen 2 uur later krijg ik een nieuw berichtje van 7878.
“Hi, heb je nummer van een vriendin, die zei dat je wel zin zou hebben in een blinddate? Ik kan je ook wel een foto van me sturen,ok? sms PIA naar 7878 1euro.pb”
What the ………
Dit ging me te ver en heb toen contact opgenomen met mijn provider. Ik ben van Belgie en mijn provider is proximus. Zij hebben gecontroleerd of ze berichtjes conden terugvinden met een bepaalde code achter die verwijzen naar 7880 of 7878.
Na een half uur aan de telefoon hadden ze niets gevonden en hebben ze mij een nr gegeven die de diensten kan stoppen.
02/247.37.04
Deze mensen kunnen enkel binnenkomende en uitgaande berichtjes stoppen of onderscheppen zo dat ik ze niet meer binnenkrijg! En hopelijk werkt dit nu wel!
Maar nu is mijn vraag, kan dit allemaal zo maar.
Je doet mee aan een wedstrijd, dat denk je toch, word lastig gevallen. Je vraagt om te stoppen. Ze weten niet hoe. En als je het dan toch lukt geven ze je nummer zo maar effe door aan hun partners!!!!
Oplichterij, afzetterij,… Volgens mijn provider is dit juridisch niet in orde en ze willen mij bijstaan als ik juridische stappen wil ondernemen!!!!